Translate

Bumerang - Yazarkafe

11 Mayıs 2010 Salı

1/2

   "Anlatsana oğlum ya,ne oldu.Nedir sende ki bu durum?"
   "Ne anlatım,yok bişey"
   "Ulan başlatma şimdi.Ben senin aldığın nefesi bilirim.Var diyorsam var,ve anlatacaksın.Yoksa burda biter tamam mı?Sen bilirsin"
   "Saçmalama be oğlum"
   "İyi ben gittim!"
   "Tamam be,otur tamam.Anlatıcam."
   "İşte böyle,anlat bakalım"
  
   Doğum günümdü,vize haftasındayız.Evde yalnızım bizim eleman arkadaşlarına ders çalışmaya gitmiş.Kapı çaldı,genelde vize haftası misafir gelmez,herkes de aynı dert ya;bizde kapatırdık evi,bi nevi ramazan arası veren pavyon misali.
   Neyse kapıya gittim.Delikten baktım karanlık ama bi çakmak çakılıyor,biri sigara yakıyor sandım,yüzünü seçmeye çalışıyorum açıkçası evde yok numarası yapıcam.Sonra bi mum yandı ve baktım O.Hemen açtım kapıyı,hızla kapı açılınca sanki kapıyı çalan o değilmiş gibi benden korkup çığlık attı.Bende kızgın bi halde,ne işin var burda dedim.'özür dilerim,lütfen sinirlenme hemen gidicem.Biliyorum gelme dedin ama içim elvermedi bu gece yalnız kalmana.Üfle mumu hemen gidicem.İyi ki hayatımdasın canım.Hadi dilek tutu ve üfle' halini görmeliydin.Minik bir kız çocuğunu komikliği vardı yüzünde,elindede nerden bulmuşsa minik bir pasta ve tek mum.Sigara içmiyor ya şu ucuz çakmaklardan almış gelirken bizim bakkaldan hemen tanıdım.
   "E bunun durumunla ilgisi ne,bu gayet güzel bir durum"
   "Alında bunun durumumla çok ilgisi var.Onun hayatımdaki yerinde çok basit bir kesit;düzeltiyorum hayatımdayken ki güzel bir anektod"
   "Ha şimdi netleşiyor durum.Ayrıldınız dimi?Sana pasta aldı diye mi?"
   "Elbette hayır.Sadece o anı senle paylaşmak istedim.Kimseye anlatmamıştım,daha doğrusu duygusal bir kız gibi görünmek istemediğimden kimseyle paylaşmayacaktım ama şimdi anlatmadığım her anıma acıyorum.Paylaşmalıymışım,herkesle paylaşmalı ve defalarca o anın güzelliğini tekrar tekrar yaamalıymışım.O kadar güzel anlarımız oldu ki hangi birini anlatsam"
   "İstersen,seni bu duruma sokan olayı direk anlatsan da bende meraktan kurtulsam,ne dersin?"
   "Benim dostum musun?"
   "Ne biçim soru bu şimdi,oğlum dostun olmasam oturup da burda saatlerdir neden bu durum da olduğunu anlatmanı bekler miydim.Emin ol,böyle pembe hikayeleri de pek sevmem ha"
   "O zaman bırak da gerisini anlatmayayım.Beni bu duruma getiren olayı hatırlatma bana.Sadece o gecenin duyguları bende bir kaç dakika daha yaşasın.O ürkek ve de saf hali gözlerimin önünden gitmesin.Hissettiğim en karmaşık duygularla bir yaş daha yaşlanmanın,ertesi güne sınav koyan hayata küfreden yanlarımın,kapıda ki güzelliği yaşatan ironisini anlama çabamı bir kez daha yaşamışken,bırak orda kalayım."
   "İyi,öyle istiyorsan.Ne yapalım dinleyelim bakalım.Anlat sonra neler oldu"
   "Ciddi misin.Dinlemek istiyor musun.Beni bu kötü hale getiren olayı merak etmiyor musun yani?"
   "Aslında ediyorum ama madem ki bu anıyı anlatmak diğerinden daha mutlu edecek seni,dinlerim hem de her ayrıntısıyla.Boşver diğer olayı onu ne sen anımsa,ne de ben bileyim.Hadi pastada kalmıştık ordan devam et"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder