Translate

Bumerang - Yazarkafe

24 Aralık 2012 Pazartesi

Aşkın hasta hali


Yazmaları yasaklanmalı; ağzı kudurgan köpüğüne bulaşık, “aşk” ı önsöz sananların.
“aşk” ı ağızlarına almaları haram kılınmalı; yenilginin hazımsızlığını yalanla avutan bedbahtların.
“Seviyorum” diye haykırdıklarına zarar verecek denli dönmüşse eğer gözleri; kör olmalı,
Kör olmalılar ki; ne sevdiğini sandıklarını ne de bir başkasını göremesinler, bir daha, asla!…


“Acıdan sulanıyor gözlerim”  yalanıyla kendini avutmaya çabalayarak, eve dönüyordu. Ağzındaki kanın tadından daha iğrençti, yenilmişliğin ezginliği. Arka sokakların ıssızlığına sığınmış hızlı adımlarla eve dönüyordu; yenilgiyi kabullenemeyecek kadar ezik adam.
Dilenmek için bile uygunsuz sokakta duvar dibinde oturan bir adam gözüne ilişti. İlkin ürktüyse de kaybedecek bir şeyi kalmadığından adamın yanından geçip gidecekti.
“Edep yahu edep!” dedi ya da dediğini sandı duvar dibindeki adamın.
“bana mı dedin amca”
“Kime lazımsa ona söyledim ki senin ihtiyacın olduğunu aşikar değil mi evlat”
İçinden ‘ya sabır’ geçirdiyse de sohbetin gidişatını merak ediyordu yenilgiyi kabullenemeyecek kadar ezik adam.
“senden mi öğreneceğiz edebi, amca”
“ben senden öğreneceğim evlat”
“İyi ya, öğren ama seninle uğraşamam akşam akşam”
“keşke, uğraştığın için de böyle deyiverebilseydin, bu hala gelmeden evvel”
“ne varmış halimde. Sen hiç kavgaya karışmadım”
“yaralarım nerden kaldı sanıyorsun”
“anlamadım!”
“ anlayacaksın evlat; ben yaşa geldiğinde ama çok geç olacak. Vazgeçmek en büyük erdemdir.”
“ezikler vazgeçer amca”
“hangi ezik senden daha azimli olabilir ki; bir görsen gözlerimden kendi halini”
“uzun etme amca, anlaşılan o ki verecek bir nasihatin var; söyleyiver de yoluma gideyim”
“daha evvel söylenenlerin hangisini dinledin ki benimkiyle akıllanasın? Kabullen evlat; kabullen ki beni yani geleceğini yitirme” bu son sözü oldu yaşlı adamın. Yaşlı adamı duvar diplerine düşüren hataydı yıllar evvel. Yani bugün yenilgiyi kabullenemeyecek kadar ezik adam olduğundan, yıllar sonra duvar diplerinde nasihatle avunan olmuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder